Ovo je automatski prijevod i ORK Glogovina ne može odgovarati za njegovu točnost!
OFF ROAD KLUB GLOGOVINA (ORK GLOGOVINA)
Bednjanska 52
42222 Ljubešćica
OIB: 16982701532
e-mail: glogovina.ork@gmail.com
Organizacijski odbor 3. OFF ROAD UTRKE „GLOGOVINA 2025“ donio je sljedeći:
POSEBNI PRAVILNIK ZA 3. OFF ROAD UTRKU „GLOGOVINA 2025“
1. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se Posebnim Pravilnikom Organizatora (u daljnjem tekstu: Posebni Pravilnik) uređuje natjecanje terenskih vozila 3. OFF ROAD UTRKE „GLOGOVINA 2025“ koje se održava 18. do 20. srpnja 2025. godine u okolici Ljubešćice i na poligonu (u daljnjem tekstu: natjecanje).
Članak 2.
Natjecanje se odvija na području općine Ljubešćica vožnjom po putovima i terenu, te na poligonu, a prema utvrđenom Programu natjecanja (u daljnjem tekstu: Program).
Članak 3.
Natjecanje se održava prema prije objavljenom i priloženom Programu. Organizator može prilagoditi navedene termine iz Programa zavisno od vremenskih ili drugih uvjeta na terenu.
2. OPĆI UVJETI NATJECANJA
Članak 4.
Za provedbu natjecanja određeno je Vodstvo utrke koje čine: Kruno Klopotan, Denis Mikulčić, Ivica Mikulčić, Marko Golubić, Ivan Tomiek s pratećim tehničkim i drugim službama, te je imenovan Direktor utrke: Kruno Klopotan, uz obvezu Vodstva utrke u rješavanju svih pitanja organizacije i provedbu natjecanja. Direktor utrke, sukladno Programu, utvrđuje mjesto (lokaciju), vrijeme starta i startne pozicije za svaku utrku (prolog, ždrijeb ili masovni start). Direktor utrke iz sastava Vodstva utrke određuje osobe koje primaju prijave natjecatelja i utvrđuju pravovaljanost prijavljenih, prema Pravilniku.
Članak 5.
Na natjecanju mogu sudjelovati punoljetne osobe (minimalno 18 godina). Vozači moraju imati važeću vozačku dozvolu (B) kategorije. Iznimno je dozvoljeno sudjelovanje maloljetnim osobama uz potpisanu privolu zakonskog zastupnika.
Članak 6.
Na natjecanju mogu sudjelovati sva terenska vozila tehnički ispravna, ako posjeduju propisanu tehničku i sigurnosnu opremu, prema Pravilniku.
Za soft klasu obavezno je minimalno jedno vitlo i jedna gurtna, MT gume, vatrogasni aparat od 2 kg na dalje, prva pomoć, kaciga za vozača i suvozača tijekom cijele utrke, rezervna guma ili set za krpanje. Preporuka roll bar, sidro, te H pojas.
Za hard klasu obavezno je prednje i zadnje vitlo, dvije gurtne, terenske gume, vatrogasni aparat od 2 kg na dalje, prva pomoć, roll bar, H pojas, te kaciga za vozača i suvozača tijekom cijele utrke, rezervna guma. Preporuka sidro.
3. ZABRANE I OGRANIČENJA PO KATEGORIJAMA
Članak 7.
TURIST klasa:
- tehnički ispravna i registrirana vozila terenskih sposobnosti
SOFT klasa:
- MT gume max. veličine 35“
- Nije dozvoljen treći suvozač/ica.
- Portali nisu dozvoljeni
HARD klasa:
- Nije dozvoljen treći suvozač/ica.
Članak 8.
Najveća dopuštena brzina na posebno označenim dionicama 30 km/h
Članak 9.
Konzumacija alkoholnih pića za vrijeme natjecanja nije dozvoljena, svako vidno kršenje iste znači kraj natjecanja za sudionika.
Članak 10.
Kod vitlanja vozila obavezna je uporaba gurtne oko drveta, da se ista ne oštete.
Članak 11.
Vozilima koja se ne pridržavaju navedenih zabrana i ograničenja neće biti omogućeno sudjelovanje u natjecanju. U slučaju nekorištenja gurtne neće biti priznato postignuto vrijeme i za taj dio utrke se smatra da ga posada nije završila.
4. KATEGORIJE I UVJETI NATJECANJA
Članak 12.
Vozila se raspoređuju u natjecateljske kategorije prema vožnji u kojoj sudjeluju, i to:
- Road book (hard),
- Road book (soft)
- Turist.
Članak 13.
O kategoriji vozila i vrsti natjecanja podatke daje vozač i suvozač prilikom upisa, što potvrđuje svojim potpisom na Prijavnicu. Prilikom prijave vozač dobiva identifikacijski broj od organizatora i stavlja ga na desnu (suvozačevu) stranu vjetrobranskog stakla ako ga posjeduje u suprotnom na neko drugo jasno vidljivo mjesto, te ga zadržava do završetka natjecanja.
Članak 14.
Start i redoslijed starta prologa slijedi redoslijed prijava na utrku. Vozilima koja ne odvoze prolog računa se vrijeme najsporijeg u klasi pomnoženo s dva. Vrijeme startanja vozila za noćni roadbook određuje se na osnovu rezultata prologa. Vrijeme startanja u subotu određuje se na osnovu postignutih vremena u petak a vrijeme startanja u nedjelju na osnovu postignutih vremena u subotu.
Članak 15.
Vozilo je dužno pristupiti na startnu liniju i startati u određeno vrijeme startanja. Ukoliko vozilo ne starta najviše za jednu (1) minutu od određenog vremena smatrati će se da je navedena posada odustala od daljnjeg natjecanja, osim ako posada ima posebni privremeni razlog (kvar npr.) i o tome obavijesti organizatora u terminu predviđenom za start. Ukoliko posada odluči startati van svojeg određenog vremena za start, starta zadnja uz računanje kao da je startala u svoje određeno vrijeme za start.
5. POSEBNI UVJETI ZA ROAD BOOK
Članak 16.
Kategorije road booka (noćni, hard, soft, turist) voze se na Poligonu i na javnim putovima i stazama. Vozači su dužni pridržavati se Zakona o sigurnosti prometa na cestama i drugim propisima o sigurnosti u zaštiti ljudi i životinja. Organizator se ograđuje od eventualne štete nastale na ljudima, privatnim ili državnim posjedima ili na životinjama, a koju vozač izazove nepažnjom ili nepoštivanjem propisa, odnosno nepoštivanjem pravila road booka, te snosi troškove koje bi zatražila oštećena strana.
Članak 17.
Knjiga «Road book» je dokument koji dobiva posada vozila, a sadrži izrađena uputstva i obilježja, odnosno skice putova kojim će utrka voziti. Pored knjige Road booka ekipa dobiva i «Kontrolni karton» koji služi za dobivanje žigova kontrolnih točaka s upisom vremena.
Članak 18.
Svaki je vozač dužan poštivati i pridržavati se uputa road booka, kao i označenog smjera staze. Svako namjerno kraćenje staze, skretanje s označenih puteva, specijalnih ispita, a u neposrednoj blizini suca označava momentalnu diskvalifikaciju, predaju kontrolnog kartona sucu i vrijeme mu se zbraja do zadnje važeće kontrolne točke. U rezultate se ne uzima u obzir dolazak na kontrolnu točku iz krivog smjera (sudac je dužan napomenuti posadi dolazak iz krivog smjera, posada treba potražiti pravi smjer, te je tada ta kontrolna točka važeća).
Kontrolne točke moraju biti pečaćene po redoslijedu inače se neće priznat.
Članak 19.
Road book se dobiva prilikom starta vozila, a vraća sucima na cilju. U slučaju odustajanja, ekipa je obvezna javiti se sucima na cilju ili po povratku u kamp na info-pult, te predati Road book i Kontrolni karton. U slučaju da ekipa ne preda knjigu Road booka i Kontrolni karton smatra se diskvalificiranom.
Članak 20.
Potrebno vrijeme za prolazak road booka (start-cilj), uključujući i posebne ispite na samom road-booku iznosi:
- noćni – iznosi 4 sata
- za hard – iznosi 8 sati
- za soft – iznosi 7 sati
Nakon isteka tog vremena organizator ima pravo isključiti posadu iz tog dijela utrke.
Članak 21.
Po stazi su raspoređene skrivene kontrolne točke na kojima se dobivaju pečati koje će vozači osvojiti pridržavajući se utvrđenog smjera road booka. Kontrolne točke koje nisu po redoslijedu upisane u kontrolni karton neće se priznati (npr. 1,2,4,3,5: kontrolna točka 4 se ne priznaje).
Nedostajanje kontrolne točke ima za posljedicu pribrajanje najsporijeg prolaznog vremena uvećanog dva puta. (npr. ako kontrolna točka 4 nije priznata onda se zbrajaju najlošija vremena od točke 3 do točke 5 i dupliraju). Ukoliko HARD posada ne odvozi posebni ispit smatra se da nije završila dio utrke te joj se pribraja najsporije prolazno vrijeme za tu dionicu (između kontrolnih točaka/ispita) uvećano dva puta.
Za vrijeme utrke po road booku dozvoljena je pomoć samo od strane drugih natjecateljskih ekipa i to samo onih koje još uvijek sudjeluju u utrci.
6. POSEBNI UVJETI ZA POLIGON
Članak 22.
Posada mora startati sa vozačem i suvozačem u vozilu, namotanom sajlom na vitlu i svom opremom u autu, isto tako i proći kroz cilj. Iznimno, u slučaju kvara vitla ili puknuća sajle, sajla može biti nenamotana ali osigurana unutar ili na vozilu.
Natjecatelji za vrijeme vožnje i trajanje njihove utrke moraju nositi zaštitne kacige i biti vezani.
Članak 23.
Broj krugova i vrijeme potrebno za prolazak je ograničeno i bit će rečeno prije starta poligona. Nakon isteka tog vremena organizator ima pravo isključiti posadu iz tog dijela utrke.
Članak 24.
Svaka pomoć sa strane donosi isključenje iz utrke. U slučaju prevrtanja posada je dužna izričito odbiti pomoć.
Popravci su dozvoljeni ako su unutar predviđenog vremena za prolazak poligona i sa alatom i dijelovima sa kojima posada starta.
Članak 25.
Kažnjava se:
- trganje trake (hard) – 5 minuta
- trganje trake (soft) – 3 minute
- trganje stupića (hard) – 15 minuta
- trganje stupića (soft) – 10 minuta
Obilazak zadane prepreke, vanjska pomoć ili istek vremena predviđenog za prolazak poligona ima za posljedicu penalizaciju kao da nije ni odvožen krug.
Na poligonu se vozi određen broj krugova. Ukoliko posada ne starta ili ne završi ni jedan krug, računa joj se ukupno vrijeme najsporije posade u klasi umnoženo za broj krugova plus jedan. Posade koje ne završe ali odvoze jedan ili više punih krugova vrijeme se računa tako da se ukupno vrijeme najsporije posade u klasi množi s brojem nezavršenih krugova plus jedan.
U slučaju da posada starta prije znaka organizatora na postignuto vrijeme se dodaje 15 minuta kazne.
Kazna se dodaje prolaznom vremenu na cilju.
Članak 26.
Poredak se određuje na temelju najbržeg prolaznog vremena uzevši u obzir i možebitne kazne.
7. REZULTATI NATJECANJA
Članak 27.
Rezultati natjecanja pojedinih kategorija utvrđuju se prema uspješnosti ekipa.
Organizator javno objavljuje rezultate po završetku natjecanja predviđenih za određeni dan. Rok za žalbu je 30 minuta od objave rezultata i daje se u pismenom obliku uz uplatu od 50 eura - ako je žalba prihvaćena vraća se uplata od 50 eur podnosiocu a ako nije prihvaćena organizator zadržava novac.
Konačne rezultate organizator javno objavljuje po završetku svih natjecanja i isteka vremena za žalbu.
Članak 28.
Bodovanje poligona, te Road booka (noćni, hard i soft) vrši se na osnovu postignutog vremena, te dodatnih vremena koje se uračunavaju (članak 21. i 25.)
Članak 29.
Natjecatelji mogu odlukom organizatora biti isključeni iz daljnjeg natjecanja u slučajevima predviđenim Pravilnikom, odnosno u slijedećim slučajevima:
- nedozvoljeni izlazak iz označenog prostora za vozila (boksa) na cestu ili okolne putove, osim ako je razlog objektivnog karaktera i uz dozvolu organizatora
- nenošenje zaštitne kacige prilikom vožnje
- nekorištenje zaštitnih pojaseva prilikom vožnje
- izmjena podataka u Kontrolnom kartonu bez ovjere nadležnog suca
- nepredavanje knjige Road booka na cilju
- prekršaj ili nesportsko ponašanje natjecatelja ili članova posade
- ako posada u predviđenom roku ne prođe stazu
- nepoštivanje odredbi redoslijeda startanja iz predstartnog prostora
- korištenje staze prije početka utrke bez odobrenja organizatora
- ako se primi pomoć od treće osobe
- nedozvoljenim radnjama ili nepodopštinama
8. NAGRADE
Članak 30.
Na osnovu ostvarenih rezultata pojedinih kategorija ovog Pravilnika organizator osigurava nagrade i darove sponzora. Nagrade i darovi dodjeljuju se ekipama odmah po završetku svih natjecanja.
Članak 31.
Za kategorije Road book hard i Road book soft nagrade se dodjeljuju za prva tri mjesta i to za vozača i suvozača uz dobivanje pehara u trajno vlasništvo.
Pehare dobivaju i vozači Turist kategorije.
9. OSTALO
Članak 32.
Organizator zadržava pravo da u slučaju potrebe i objektivnih okolnosti izmjeni i dopuni ova Posebna Pravila, te će o istome izvijestiti sudionike.
Članak 33.
Sastavni dio su svi dokumenti navedeni u ovom Pravilniku. Svi sudionici natjecanja (natjecatelji, Vodstvo utrke i tehničko osoblje iz odluka organizatora) dužni su se pridržavati odredbi ovog Pravilnika. Za tumačenje ovog Pravilnika ovlašten je Direktor utrke. Ukoliko dođe do situacije koja nije pokrivena pravilnikom ista se rješava na način kako odredi Direktor utrke.
Članak 34.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja i vrijedi do završetka natjecanja.
Direktor utrke:
Kruno Klopotan